11 Kasım 2011 Cuma

Moralinizi 2 Dakikada düzeltebilirim


İki Dakikada Moral Düzeltmek


Türkiye’de özel radyo yayıncılığı başladığında; Hadisi Şerifler ve Muhammed Kutup'tan iktibaslar ile hazırladığım “Entelektüel Sayfa”
isimli bir program yapıyordum. Program hitamında santral görevlisi
“Sizden bir istek var” deyip ahizeyi elime tutuşturdu:
-Efendim
''Hocam iyi akşamlar''
-Size de iyi akşamlar.
''Bir isteğim olacak, çalarsanız çok sevinirim.''
-Ben az evvel programımı tamamladım, hem benim programımda müzik yok.
''Ne olur, bir parça istiyorum sizden''
Çok ısrarlıydı ve beni de anlamıyor gibiydi. Daha fazla ısrar etmesine de gönlüm razı olmamıştı açıkçası.
-Nedir isteğiniz,
''Hocam hani böyle güzel şeylerden bahsetmişken, Müslüm Gürses’ten 'Cennet Bahçelerini'
-!...

2007'de küresel krizin zirve yaptığı, iflas eden küresel şirketlerin (GM), kapanan kentlerin (Detroit), batan bankaların, işten çıkarmaların yoğun olduğu bir dönemdi. Parası olan olmayan, iş durumu düzgün veya değil herkes büyük kriz, orijinal ismi ile ‘küresel kriz ’den bahisle suratı düşmüş bir haldeydi.

Sabahları otobüste, dolmuşta, vapurda gülen neşeli insan nerdeyse yoktu.
Medyanın da propagandası ile toplum moral çöküntüsü yaşıyordu. Programlarımızı izleyenleri bir salon da toplamış ve onlara motivasyon konuşması yapmam istenmişti kanal yöneticileri tarafından.
Karşımda yaklaşık 200 kişilik bir grup vardı. Sahneye ismim anons edildi.
Ve büyük bir canlılık ile çıktım;
“Merhabalar, nasılsınız”
......
ama kimseden tık yok. Yıllarca sahne tecrübesi olan biri olarak hiçte alışık olmadığım bir karşılık-sız-lık.
Sadece birkaç cılız alkış hepsi bu.

“Moraller bozuk galiba” dedim ve devam ettim.
“Açık yüreklilikle cevap lütfen kimlerin morali bozuk, elleri görebilir miyim”
Nerdeyse salondaki tüm eller kalktı. Teşhis doğru insanların morali bozuk
ya da öyle şartlandırılmışlar.
“Şimdi beni gerçekten iyi dinlerseniz, hepinizin moralini iki dakikada düzeltebilirim”
Tabi bu iddia hemen karşılık buldu ve herkes dikkatlerini sahneye çevirdi.
“Anlaşılan moraller bozuk. Peki, ama moral ne?
-Motivasyon, diye seslendi biri, bir başkası -Neşe, Eğlence, hatta biri
-Para bile dedi büyük bir heyecanla.

Herkesin gözleri açılmış ve tam istediğim gibi salonla sahne iletişimi kurulmaya başlamıştı.
''Evet, bunların hepsi moral için geçerli, ama tam karşılığı değil.
Radyolarda yıllarca program yapmış biri olarak bazı kelimelerde takardım.
Moral de bunlardan biri. Moral aslında Türkçe bir kelime değil biliyor musunuz?
Pek çok kişi ''Ne acaba'' der gibi bakıyordu.
Sahne-seyirci teması artık tam kurulmuştu.
Fransızcadan Türkçemize geçmiş bir kelime ve manası ne ? herkes meraklı gözlerle bakıyordu, ve cevabı verdim; ''Ahlak, evet Fransızca karşılığı Ahlak demek.
Şimdi Adama soruyorsun
Nasılsın? diyor ki 'moralim bozuk'
''vay ahlaksız.''
Salon da gülüşmeler başlamıştı. Anlaşılan program tam da istediğim gibi interaktif olacaktı ve beni dinlemeye artık hazırdılar.
''Peki, söyleyin bakalım, şimdi kimin morali yüksek?
Salonda bütün eller kalktı ve çok heyecanlı bir şekilde alkış başladı.
İki dakika dolmadan herkesin moralini gerçekten düzeltmiştim.
**** ***** ****
Eminim bu satırları okuyan sizlerin de neşelenmesini sağlamışımdır.
hem de kaç yıl öncesinden. İki dakika ile anlık streslerden, günlük yoğunluktan ve geçici krizlerden kurtulabiliyorsunuz.

Peki, bir ömür ilimle dolu tecrübelerden istifade ettiğinizde neler olabilir hiç düşündünüz mü?
Pek çok Vakıf, dernek, şirket kurucularını, Radyo/Tv program ve dergi yayıncısı gençleri yetiştiren Nureddin Yıldız hocamızı takip etmenizi isterim.
Az evvel öğrencilerinden birini okuyarak iki dakikada morallerinizi düzelttiniz.
Talebe bunları yapabiliyorsa hocasını tahayyül ediniz.

www.sosyaldoku.com
www.tahlilyayinlari.com
http://hayatrehberi.sosyaldoku.com/
www.fetvameclisi.com
 

0 yorum:

Jazakallahu Khayr